Sökresultat:
46 Uppsatser om Kontextberoende banners - Sida 1 av 4
Banner blindness : har kontexten någon betydelse för banners synlighet på webbsidor?
Banners är annonser som finns på de flesta webbsidor. Användare är oftast ute på Internet med syftet att leta efter specifik information. Vid informationsökning används troligen ett speciellt kognitivt schema som gör att användaren undviker att fokusera på banners eftersom informationen som eftersöks inte antas finnas i banners. Om en navigering på Internet görs för lik en banner ser inte användaren den heller. Man kan säga att banner blindness är en tendens hos användaren av webben att ignorera banners, även när de innehåller information som användaren aktivt söker.
Vem är rädd för bannern där? : En studie om banners klickfrekvens
This paper is about advertising on the Internet using banners. Together with Embryo Webbyrå we have tested a lot of different ways of advertising on the online newspaper of Göteborgs-Posten, gp.se. Two of the web bureau?s existing clients, Resia and Recip, were chosen for the ads and the whole campaign lasted a period of four weeks.By comparing our banners with the consideration of format, color, placement and content we wanted to find an answer to how the most optimal banner would look.Our test result shows that visitors rather do not want to click on a banner, although we think that we have seen some interest and curiousness from visitors in the banners content. Even when the visitor does not click on a banner, the message might be put in mind for a future purchase or act..
Kontextberoende generering av träd för dataspel
Rapporten undersöker om kontextberoende generering av träd är lämpligt att använda i dataspel. I arbetet presenteras ett system som möjliggör procedurell generering av träd som omgivningen kan påverka. De faktorer som inverkar på trädets grenstruktur är solljus, vind och gravitation. Projektet bidrar med en lösning till att minska utvecklingstiderna för dataspel genom att möjliggöra att trädmodeller algoritmiskt genereras i datorn istället för att de modelleras av en artist..
Dold marknadsförings effektivitet i sociala media
In this paper the authors examine three questions: 1) Is stealth marketing messages posing as status updates on Facebook a more effective way of advertising than traditional web banners? 2) What impact has learning about stealth marketing practices in social media on consumer attitude and post purchase behaviour? And finally 3) Will different generations respond differently to these questions?Our findings show that stealth marketing in social media is not more effective than traditional web banners. Furthermore, the result indicates that when consumers find out about stealth marketing practices it will have a negative impact on future purchase intensions and brand image. Most consumers will also have strong feelings of being deceived, which could instigate harmful post purchase behaviour such as negative word-of-mouth and possibly, based on some earlier cases, boycotts.The result of our research shows that the brand perceptions and future purchase intentions of Generation Y, persons between 18 and 30 years of age, are affected in a less negative way than the brand perceptions and future purchase intentions of older generations when finding out about stealth marketing practices in social media. However Generation Y:s reaction is still negative and they do consider traditional web banners to be more credible than status updates on Facebook.
Den naturvetenskapliga begreppstolkningens kontextberoende
Inför detta arbete sattes ett primärt och ett eventuellt sekundärt mål upp. Det primära var att genom undersöka hur ungdomar på gymnasiet väljer att reflektera kring naturvetenskapliga fenomen i ämneskontextema fysik och kemi. Med kontext menas sammanhang, omgivning och övergripande situation. Det sekundära målet var att utifall ett sådant kontextberoende gick att finna, försöka att kvalitativt avgöra vilka reflektioner kring några valda fenomen som är samt inte är kontextberoende. Vidare förs även en diskussion om hur de olika ämneskontextema korrelerar med hur eleverna väljer att reflektera kring fenomenen.För att nå syftet undersöktes skillnader i hur elever valde att beskriva naturvetenskapliga fenomen under en fysik respektive en kemilektion.
Vägen mot ett klick
Vi har funnit att fyra faktorer tillsammans kan bidra till ett ökad CTR. Dessa är: design/utformning, målgruppsanpassning, involvement och varumärkeskännedom.
Banner blindness : hur webbanvändare undviker reklambanners
Reklam på internet är ständigt ökande och många internetanvändare är negativt inställda till den. Därför har de utvecklat olika medvetna och omedvetna strategier för att undvika den när de ska göra något på internet. För skapare av reklam på Internet kan det vara bra att känna till hur reklamen undviks för att kunna bli bättre på att skapa effektiv reklam. Denna undersökning har baserats på intervjuer med vana internetanvändare med olika bakgrund för att få reda på hur de hanterar reklambanners samt en förståelse för hur de tänker. Intervjuerna föregicks av en videoinspelning där försöksdeltagarna fick specifika uppgifter att utföra för att eftersträva ett naturligt beteende.Resultatet av undersökningen visade att banner blindness är ett fenomen som används av många försöksdeltagare, både på ett medvetet och omedvetet plan.
Utveckling av gåbord
Rapporten undersöker om kontextberoende generering av träd är lämpligt att använda i dataspel. I arbetet presenteras ett system som möjliggör procedurell generering av träd som omgivningen kan påverka. De faktorer som inverkar på trädets grenstruktur är solljus, vind och gravitation. Projektet bidrar med en lösning till att minska utvecklingstiderna för dataspel genom att möjliggöra att trädmodeller algoritmiskt genereras i datorn istället för att de modelleras av en artist..
Bloggar - det nya marknadsföringsverktyget? : En studie i vilka för- och nackdelar det finns för företag med att använda sig av den indirekta marknadsföringen i bloggar.
Vi möts dagligen av marknadsföring i olika former vart vi än befinner oss, men hur påverkas vi egentligen av den? Internet har blivit en central informationskälla för många och det tillkommer nya användare hela tiden. Ett av de senaste fenomenen på Internet är bloggar vilket har lett till att en helt ny form av marknadsföring har utvecklats, den indirekta marknadsföringen. Den här marknadsföringsformen innebär att bloggarna skriver och tipsar om produkter och tjänster i sina bloggar. Vi vill veta hur konsumenterna anser att den här nya marknadsföringsformen påverkar dem, och har därför valt att jämföra med hur de anser att de påverkas av den direkta marknadsföringen på Internet, genom pop-ups och banners.
Att nå ut med banners : En studie i hur företag i mediebranschen arbetar för att nå fram med sina budskap på Internet
Flera studier har tidigare visat på en motvilja eller ett undvikande beteende på Internet gällande annonseringsformatet banner hos Internetanvändare. Denna studie utgår från tre teorier som ämnar beskriva varför det här problemet existerar. De tre teorierna är hindrande av arbetsuppgift, upplevt mediebrus och tidigare negativa erfarenheter. Kvalitativa intervjuer med både medie- och webbyråer samt en annonsförmedlare inom webbmedia har genomförts för att skapa en uppfattning om hur företag inom mediebranschen arbetar med och hanterar fenomenet som kallas banner blindness. Insamlad data jämförs med de teoretiska begreppen och analysen visar på en medvetenhet hos respondenterna om fenomenet och dess bakomliggande orsaker.
Bland rullar och regissörer : Uppsala Internationella Kortfilmfestivals arkiv. Ett ordnings- och förteckningsarbete
For my master thesis in Archival Science, I have arranged and catalogued the archives of the Uppsala InternationalShort Film Festival. The materials consisted of approximately 160 binders and filing boxes and some banners.Additionally, there was a large amount of photos from screened films. Some of the material was in good order whilesome was not. The archive was catalogued in Visual Arkiv. After cataloguing the material, approximately 30 binderswith routine records such as reciepts, tax forms et cetera were removed and destroyed.
Upplevelser av bannerreklam på en nischad hemsida
Title: Experiences of Banner advertisement on a specialized homepage Author: Marcus Westerberg Supervisor: Marie Hemming Department: Department of Business Administration, IEM Course: Bachelor thesis in Business Administration, FEC 007 Purpose: Create a understanding for how the users on Internet pages experience the occurrence and the shape of the banners. Method: Methods used are quantitative and qualitative, and the facts and figures are based on a pop up inquiry and some telephoneinterviews. I elected pop up inquiry and telephoneinterview as my data collection. My inquiry had a high grade of standardization and the interviews had a low grade of standardization. Result: On the basis of the question of issue I have drawn the conclusion that the users feels that it is important with information in all advertising.
Upplevelser av bannerreklam på en nischad hemsida
Title: Experiences of Banner advertisement on a specialized homepage
Author: Marcus Westerberg
Supervisor: Marie Hemming
Department: Department of Business Administration, IEM
Course: Bachelor thesis in Business Administration, FEC 007
Purpose: Create a understanding for how the users on Internet pages experience
the occurrence and the shape of the banners.
Method: Methods used are quantitative and qualitative, and the facts and
figures are based on a pop up inquiry and some telephoneinterviews. I elected
pop up inquiry and telephoneinterview as my data collection. My inquiry had a
high grade of standardization and the interviews had a low grade of
standardization.
Result: On the basis of the question of issue I have drawn the conclusion that
the users feels that it is important with information in all advertising. It is
also important for the users to create a value around the product. The users do
not have the time to figure out the message behind advertising, the want simple
and massive information about the product/service.
Kritiska framgångsfaktorer inom Enterprise Application Integration - en IS-designers syn
Systemintegration är ett omfattande ämne som innehåller en uppsjö av begrepp och teorier, Enterprise Application Integration (EAI) är den avgränsning som genomförts inom detta område och fokuserar på en mer praktisk synvinkel av systemintegration. Vidare har det även avgränsats till en designers syn på EAI. Med dessa avgränsningar har en induktiv studie genomförts av tre framstående organisationer som är verksamma inom systemintegration. Genom att genomföra intervjuer med personer som dagligen arbetar med EAI identifierades 17 faktorer. Dessa faktorer analyserades och jämfördes med befintlig teori inom området för ERP och EAI.
Verksamhetschefens indirekta ledarskap
Tidigare forskning har visat att ledare på högre nivåer har effekt på alla nivåer i organisationen, så kallat indirekt ledarskap. Hur indirekt ledarskap går till har ägnats liten uppmärksamhet. Syftet med studien är att undersöka, analysera och beskriva hur indirekt ledarskap påverkar och fungerar i sjukvården. Åtta verksamhetschefer vid tre akutsjukhus intervjuades (tre kvinnor och fem män, 49-60 år). Materialet analyserades med induktiv tematisk metod.